There's gonna be ups and downs..

Nu har jag precis kommit hem från stallet. Var faktiskt duktig nog att cykla dit idag. Riktigt härligt faktiskt, speciellt i detta vädret.

Red Lucifer en liten stund i paddocken, men där var väldigt tungt och gropigt för han att gå, eftersom några har låtit sina hästar gå där istället för i hagarna, så nu när han inte är så musklad heller så tyckte han det var riktigt jobbigt att gå där. Så de var riktigt svårt att få honom att koncentrera sig och han kändes väldigt obalanserad, i princip inget funkade idag och han ville bara rusa ifrån allt istället. Så idag kändes de inte bra alls, men man ska ju tyvärr ha sådana dagar också. Så blev inget långt pass alls, utan red bara tills han gick hyfsat ordentligt och lyssnade på mig sen fick det va, för det var så jobbigt för honom att gå där länge. Men de får man ju jobba upp långsamt så han orkar mer så småningom och då kommer han förmodligen att lyssna bättre också och inte bara försöka slippa undan.

Mamma var med och tog några bilder, men det blev inte många bra kan jag säga, men lägger upp nån iallafall.

 
 
 
 
Är så himla lycklig att jag får chansen att ha hand om denna underbara ponny, trots våra motgångar. Det bästa som finns är att vara i hans närhet <3
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback